Als je een website hebt, is het belangrijk dat potentiële klanten de website ook weten te vinden. Het doel van een website is namelijk om mensen te informeren en uiteindelijk over te halen om voor jouw producten en diensten te kiezen. Als je geen mensen op je website weet te krijgen, is dat zonde voor je investering. Gelukkig zijn er wel een aantal dingen die je kunt doen om meer bezoekers te krijgen. Door je website te optimaliseren, wordt je website bijvoorbeeld beter zichtbaar in de zoekmachines. Het voordeel daarvan is dat potentiële klanten je website eerder vinden, waardoor het aantal bezoekers stijgt.
Hoe optimaliseer je je website voor de zoekmachines?
Er zijn diverse factoren die jouw positie in de zoekmachines bepalen. Zo speelt de technische kant van je website bijvoorbeeld ook een belangrijke rol. Als je website technisch in orde is, is dat namelijk prettiger voor de eindgebruiker. En dus laten zoekmachines als Google het liefst websites zien die technisch goed in elkaar zitten. Om die reden kan een technische SEO audit ervoor zorgen dat je een betere positie in de zoekmachines krijgt.
Bij een technische audit van je website let een SEO specialist op verschillende factoren. Zo probeert men er bijvoorbeeld voor te zorgen dat de website sneller laadt. Dat is prettig voor de gebruiker en zorgt ervoor dat je website een betere positie in de zoekmachines krijgt. Een manier om de website sneller te maken, is door van hosting te wisselen. Maar ook het optimaliseren van afbeeldingen en code is een manier om de website te versnellen. Daarnaast let men bij een technische SEO audit bijvoorbeeld ook op de structuur van de website en worden eventuele linkjes naar pagina’s die niet bestaan verwijderd.
Wat doet een SEO specialist nog meer?
Een SEO specialist is in staat om je website technisch te optimaliseren, maar kan je website doorgaans ook van goede content voorzien. Ook content speelt namelijk een belangrijke rol, aangezien een zoekmachine gebruikers informatie wil verschaffen. Hoe meer bruikbare content op jouw website te vinden is, hoe meer informatie jouw website te bieden heeft. En dus neemt je positie in de zoekmachines toe. Tot slot kan een SEO specialist je ook helpen om backlinks naar je website te verkrijgen. Dit telt voor de zoekmachines als een soort stem op je website. Gaan er veel kwalitatieve backlinks naar je website, dan betekent dit dat je website de gebruiker iets te bieden heeft.