Iedereen heeft een website. De bakker op de hoek, de judoschool van je dochter, de yogalerares, ze staan allemaal online. Ze moeten wel. Want wat is het eerste dat je doet als je iets wilt weten over een bedrijf, een vereniging of welk ander onderwerp dan ook? Juist. Je zoekt de website op. En als je niets vindt, is de kans groot dat je naar een ander gaat.

Ook het MKB heeft inmiddels door dat je er niet komt zonder website. Jammer genoeg wordt de corporate website bij veel MKB-bedrijven nog steeds als een verplicht nummer gezien, dat zeker niet te veel mag kosten. Dat is de belangrijkste reden dat veel MKB-websites in elkaar worden geknutseld door het spreekwoordelijke neefje van de directeur. Die is immers handig met computers en hij kan ook wel een paar leuke tekstjes schrijven. En hij is lekker goedkoop: het neefje neemt al snel genoegen met een kratje bier. Of twee.

Niets dan respect voor de slimme neefjes en nichtjes van deze wereld, maar bedenk goed waar je aan begint. Ze kunnen wel een website maken, maar:

  • Hebben ze ook verstand van internetmarketing?
  • Weten ze hoe je de bezoekers van je website met een goed design en een slimme navigatiestructuur overhaalt om zaken met je te doen?
  • Kennen ze de do’s en don’ts van schrijven voor het web?
  • Kunnen ze ervoor zorgen dat je website goed gevonden wordt in Google?

Professionals in internetmarketing zorgen ervoor dat je website daadwerkelijk bijdraagt aan je bedrijfsresultaat. Jawel, je leest het goed. Je kunt geld verdienen met je website. Maar dan moet je het wel goed doen en aandacht besteden aan alle details. Doe je dat niet, dan loop je gegarandeerd omzet mis. Misschien wel heel veel omzet. En dan kost je neefje opeens veel meer dan een kratje bier.